Puncte cheie
Riscurile identificate frecvent includ sarcinile legate de lucrul la înălțime, substanțe chimice, curățenie, electricitate, stivuitoare, spații închise.
Pașii pentru a ajuta la evitarea potențialelor tragedii cauzate de riscurile frecvente sunt furnizarea de instruire și echipamente adecvate pentru angajați și insuflarea unei culturi pozitive de securitate.
Angajatorii ar trebui să utilizeze toate resursele disponibile pentru a afla care sunt obligațiile lor pentru a păstra lucrătorii în siguranță și cum să rezolve situațiile periculoase. Pentru mai multe detalii pot apela la o firmă de protecţia muncii din Bucureşti care oferă instruire cu privire la riscurile de la locul de muncă și la practicile de muncă sigure.
Lucrul la înălțime
Nu ar trebui să fie o surpriză faptul că statisticile indică căderea la un nivel inferior drept o mare parte din totalul deceselor, iar instrucțiunile pentru schele și scări sunt în mod regulat printre încălcările cele mai frecvent citate. Riscurile asociate cu lucrul la înălțime pot proveni dintr-o lipsă de înțelegere. Este posibil ca angajatorii să nu știe că trebuie să ofere protecție împotriva căderii sau echipamentul de protecție împotriva căderii poate să nu fie purtat corespunzător sau să nu fie legat de nimic. Unii angajatori nu au nici măcar o procedură sau un proces scris de protecție împotriva căderii. Angajatorii trebuie să identifice toate locațiile în care este necesară protecția la cădere – precum și unde sunt punctele de ancorare proiectate – și să instruiască angajații și să auditeze periodic programul de protecție împotriva căderii.
Sfat: cumpărați echipamentul de dimensiuni corecte pentru lucrători și rețineți că, deși unele medii de lucru pot avea puncte de ancorare ușor disponibile, alte locații ar putea avea nevoie de un inginer pentru a le instala. Reamintiți angajaților să se agațe de punctul de ancorare atunci când lucrează la înălțime și urmăriți cu atenție cât de bine se păstrează echipamentul individual de protecție. Mediile cu margini ascuțite, substanțe chimice sau sudură, de exemplu, pot slăbi un ham. Inspectați periodic uneltele și scoateți din uz EIP deteriorat.
Protecția împotriva căderii este ca și alte echipamente de protecție – nu este bună întotdeauna. În unele situații, poate fi benefic să renunțați la utilizarea echipamentului personal de protecție împotriva căderii și, în schimb, să construiți o platformă cu balustrade standard și o poartă oscilantă în fața unei scări fixe. Deși o astfel de platformă costă bani, poate fi mai puțin costisitoare decât crearea unui plan de protecție împotriva căderii, cumpărarea de EIP și instruirea și reinstruirea angajaților.
Dezordinea la locul de muncă
Dezordinea care duce la blocarea căilor de evacuare și a ieșirilor de urgență este o problemă deseori întâlnită.
Un alt pericol comun îl constituie suprapunerea încărcăturilor pe rafturi într-un depozit, apropiate prea mult de un cap de aspersoare, ceea ce poate limita eficiența sprinklerului în caz de incendiu. Dezordinea, scurgerile sau apa de asemenea pot contribui la alunecări, căderi și căderi.
Lucrătorii nu ar trebui să aștepte ca personalul de curățenie să se ocupe de aceste probleme ci ar trebui să facă curățenie pe măsură ce lucrează. Doar pentru că procesul de muncă este unul din care rezultă murdărie, nu înseamnă că nu trebuie să curățați. Dacă dezordinea sau materialele vărsate necesită pregătire specializată pentru curățare, atunci angajații trebuie să-și alerteze supraveghetorul, care poate trimite personalul corespunzător. În plus, este recomandat să rezervați câteva minute la sfârșitul fiecărui schimb, pentru a face curățenie înainte de a pleca.
Când vine vorba de depozitare, angajatorii trebuie să se asigure că pun la dispoziție zone adecvate. Sunt folosite adesea încăperile tablourilor electrice în mod necorespunzător pentru depozitare de consumabile care blochează instalațiile electrice. Chiar dacă distanța dintre consumabilele stocate și întrerupătoare este adecvată, angajatorii trebuie să ia în considerare situațiile în care cineva ar avea nevoie de acces ușor la camera respectivă.
Riscuri electrice – cordoane electrice
Tablourile electrice blocate nu sunt singurele pericole electrice întâlnite frecvent. Multe pericole electrice evaluare sunt legate de utilizarea inadecvată a prelungitoarelor legate între ele. Prelungitoarele pot fi utile pentru furnizarea temporară de energie pentru anumite operațiuni, cuvântul cheie este „temporar”. Când un cablu este utilizat timp de câteva săptămâni sau luni, utilizarea lor nu mai este consideră temporară.
Mai mult decât atât, cablurile prelungitoare situate pe podea pentru perioade lungi de timp reprezintă un pericol de împiedicare. De asemenea, pot fi supuse abuzului de trafic dacă sunt poziționate pe căile de circulație și expuse la a fi calcate de lucrători sau stivuitoare, care pot uza izolația și pot crea pericole de electrocutare. Atunci când prelungitoarele sunt legate în serie, ele pot depăși cu ușurință electricitatea din circuite, provocând încălzirea firelor și, eventual, un incendiu.
Angajatorii ar trebui să evalueze dacă prelungitoarele sunt cu adevărat utilizate pentru măsuri temporare – poate pentru a alimenta un ventilator într-o zi deosebit de caldă. Într-un astfel de caz, prelungitorul ar trebui strâns la sfârșitul schimbului și depozitat. Se recomandă crearea unui sistem de inspecție periodică a cablurilor prelungitoare și instruirea angajaților cu privire la sistemul respectiv pentru a se asigura că toate cablurile rămân în stare bună de funcționare și cablurile uzate sunt scoase din funcțiune.
Stivuitoare
Care este unul din pericolele legate de stivuitoare la locul de muncă? O cauză este atunci când lucrătorii se simt obligați să lucreze rapid. Atunci când lucrătorii sunt sub presiunea timpului, încep să ia comenzi rapide. Comenzile rapide includ conducerea cu o sarcină prea mare sau conducerea distrasă. Rezultatul final poate fi lovirea unui raft, deteriorarea unui perete sau a unui produs sau chiar rănirea unui coleg de serviciu.
Modul în care angajatorii reacționează la aceste evenimente este esențial, dar răspunsurile lor adesea ratează motivul principal. O atitudine obișnuită după un incident este de a învinui individul și de a insufla disciplina. Stivuitoristul este reinstruit, retestat și apoi pus din nou în sistem. Dar angajatorii nu reușesc să identifice cauza principală, care de multe ori este personalul insuficient sau lipsa stivuitoarelor pentru a gestiona volumul de muncă.
Acestor probleme li se mai adaugă și lipsa de întreținere și verificări zilnice ale stivuitoarelor și eșecul de a separa căile de circulație ale stivuitoarelor de cele ale pietonilor. Vehiculele ar trebui să fie inspectate în mod regulat pentru a se asigura că sunt în stare de funcționare corespunzătoare, iar angajatorii ar trebui să delimiteze și să semnalizeze căi de circulație pentru pietoni.
Substanțe chimice
Atunci când o companie cumpără și folosește substanțe chimice, trebuie să aibă un sistem de control al acestora. Trebuie să se știe pentru ce sunt destinate produsele chimice respective și de ce au fost comandate.
Legislația privind comunicarea pericolelor prevede necesitatea unor soluții pentru a ține un inventar al tuturor produselor. Marcați data de expirare a substanței chimice și utilizați substanța chimică până la data respectivă sau aruncați-o corespunzător. Aceasta este mai mult decât o simplă problemă de siguranță, depozitarea unei rezerve mari de substanțe chimice nedorite poate fi ilegală. De asemenea, poate rezulta costisitor să eliminați cantități mari de substanțe chimice expirate.
Un alt pericol potențial este transferul substanțelor chimice dintr-un container în altul. Chiar dacă angajații se simt confortabil în jurul substanțelor chimice și au lucrat cu ele de ani de zile, recipientele trebuie să fie etichetate conform cerințelor conform legislației în vigoare.