Sari la conținut
Protectia muncii Bucuresti » Blog » Politica de sănătate și securitate în muncă

Politica de sănătate și securitate în muncă

Indiferent de tipul de afacere pe care îl conduci siguranța angajaților și clienților tăi nu poate fi niciodată neglijată. Cei care nu au definit și aplicat o politică robustă de securitate și sănătate a muncii se pot găsi la un moment dat, în situații care ar fi putut fi evitate, fie că sunt urmărirea penală, amenzi sau daune de imagine.

Motivele pentru care o politică de protecţia muncii este importantă

Legea 319/2006 privind sănătatea și securitatea în muncă prevede că angajatorul este responsabil pentru protecția angajaților. În mod evident, industria în care activați, va avea cel mai impact asupra atenției acordate și a modului în care aplicați politica de sănătate și securitate în muncă. Există însă motive generale pentru care o politică de protecția muncii este importantă.

Ce este o politică de protecția muncii?

Angajatorul are obligația implementării măsurilor pentru asigurarea securității şi sănătății lucrătorilor în toate aspectele legate de muncă în baza câtorva principii, printre care și “dezvoltarea unei politici de prevenire coerente care să cuprindă tehnologiile, organizarea muncii, condiţiile de muncă, relaţiile sociale şi influenţa factorilor din mediul de muncă” (Legea 307/2006, art.7 (3) lit.g).

O politică de sănătate și protecția muncii este documentul al cărui scop este acela de a prezenta abordarea și angajamentul general al societății împreună cu dispozițiile pe care le puneți în aplicare pentru a gestiona aspectele de sănătate și securitate în muncă în activitatea desfășurată.
Este un document unic care spune cine ce, când și cum face. De asemenea, ar trebui să includeți informații despre modul în care plănuiți să eliminați sau să reduceți riscurile și  pericolele la locul de muncă.

Motivele pentru care politica de sănătate și securitate în muncă este importantă

Este o obligație legală

Este unul dintre principiile generale de prevenire în baza cărora angajatorul trebuie să aplice măsurile necesare pentru:

  • asigurarea securităţii şi protecţia sănătăţii lucrătorilor;
  • prevenirea riscurilor profesionale;
  • informarea şi instruirea lucrătorilor;
  • asigurarea cadrului organizatoric şi a mijloacelor necesare securităţii şi sănătăţii în muncă.

Art. 7 Alin  (3) lit.g) dezvoltarea unei politici de prevenire coerente care să cuprindă tehnologiile, organizarea muncii, condiţiile de muncă, relaţiile sociale şi influenţa factorilor din mediul de muncă;

Reprezintă un angajament

O politică angajează întreaga organizație să mențină locurile de muncă sigure. Acest lucru încurajează atât resursele umane, cât și cele financiare pentru a contribui în mod serios la asigurarea securității în cadrul organizației.

Angajați siguri

Când o companie ține cont în mare măsură de politicile de sănătate și securitate a angajaților săi, există, fără îndoială, o anumită cantitate de încredere pe care o câștigă compania. Acest ajutor creează un mediu relaxat și ușor în rândul angajaților, deoarece știu că sunt bine îngrijiți, ceea ce ar putea duce la rate mai mari de retenție și productivitate crescută.

Atrageți noi angajați

Acest lucru va varia de la industrie la industrie, dar, de exemplu, dacă sunteți o companie de construcții cu o reputație impecabilă de sănătate și securitate, acest lucru va avea un impact pozitiv atunci când potențialii angajați se interesează de modul în care aveți grijă de personal. Cine nu ar dori să lucreze pentru o companie unde angajații sunt cu adevărat puși pe primul loc? O politică puternică de sănătate și securitate în muncă va sugera unui posibil nou angajat că sănătatea și securitatea sunt importante și considerate parte integrantă a afacerii. Dacă ceva nu merge bine, ei voi sti imediat cum să se comporte și pe cine să contacteze, ceea ce va fi vital în situații de urgență.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *