Blog

Articole protecția muncii, securitatea muncii și situații de urgență

Activități la birou: Noțiuni de protecția muncii

Înțelegeți pericolele și riscurile obișnuite în munca de birou și modalitățile de a face munca mai sigură. 

Ce veți regăsi în acest articol:

  • Pericole și riscuri întâlnite în munca de birou
  • Cum facem munca de birou mai sigură
  • Obligațiile legale de securitate și sănătate în muncă

Munca de birou

Aproape fiecare industrie are unele lucrări de birou și multe locuri de muncă implică utilizarea calculatorului. Oamenii pot lucra în afara programului de lucru și pot lucra la laptopuri, tablete sau telefoane. Unele lucruri de bază pot conduce mult înspre o muncă mai sigură - cum ar fi o bună comunicare și asigurându-vă că locurile de muncă ale oamenilor sunt configurate corect, oriunde lucrează.

Pericole și riscuri de protecția muncii comune la activități de birou

Pericolele sau riscurile obișnuite în munca de birou provin în general din efectele psihosociale și din manipularea manuală periculoasă, de exemplu:

  • munca repetitivă, cum ar fi utilizarea calculatorului
  • statul în picioare pe perioade lungi
  • stații de lucru prost proiectate
  • ridicarea, manipularea și mutarea echipamentelor și a materialelor de birou
  • împiedicarea de obiecte de pe podea sau de cablurile de alimentare
  • intimidarea la locul de muncă, hărțuirea și violența profesională
  • stres legat de muncă

Cum facem munca de birou mai sigură

Instrucțiunile și ghidurile noastre pot fi utilizate pentru a evalua și controla riscurile specifice la locul de muncă. Pentru un ghid complet de gestionare a riscurilor, consultați o firmă de protecția muncii din București, ai cărei specialiști vă vor ajuta să organizați activitățile companiei în așa fel încât riscurile de accidentare și îmbolnăvire profesională să fie reduse la minim sau chiar eliminate.

Consultare

Implicarea angajaților dumneavoastră în probleme de sănătate și securitate va contribui la crearea unor locuri de muncă mai sigure. De aceea, consultarea este o parte importantă a managementului riscurilor. În anumite situații, angajatorii trebuie să consulte angajații și reprezentanții de sănătate și securitate (lucrătorii desemnați) în legătură cu problemele de sănătate și securitate.

Procesul de gestionare a riscurilor

  • identificați pericolele de la locul de muncă
  • evaluați riscurile asociate acestor pericole; nu trebuie să faceți imediat o evaluare formală a riscului dacă există deja informații despre pericol și cum să îl controlați
  • controlați riscurile
  • monitorizați măsurile de eliminare sau reducere a riscurilor și revizuiți-le pe acelea care nu dau rezultate.

Obligațiile legale de securitate și sănătate

În conformitate cu legislația în domeniul sănătății și securității în muncă, există sarcini specifice pentru a asigura sănătatea și securitatea în locurile de muncă. Pentru mai multe informații și pentru a vedea în întregime care sunt îndatoririle dumneavoastră, consultați Legea 319/2006 a securității și sănătății în muncă.

În esență, acestea sunt:

Pentru Angajatori

Exemple de îndatoriri ale angajatorului:

  • Pentru angajații dumneavoastră, trebuie să asigurați și să mențineți un mediu de lucru care este sigur și fără riscuri pentru sănătate, în măsura în care este practic rezonabil. Termenul de ”angajați” include contractori, ucenici în practică, personal delegat, etc;
  • Oferiți-le angajaților informații, instrucțiuni, instruire de protecția muncii sau supravegherea necesară pentru a le permite să-și efectueze munca într-un mod sigur și fără riscuri pentru sănătate;
  • Asigurați-vă că desfășurarea activității dumneavoastră nu pune în pericol alte persoane (inclusiv vizitatorii, publicul și alți lucrători);
  • Raportați incidentele la Inspectoratul Teritorial de Muncă.

Pentru Angajați

Exemple de îndatoriri ale angajaților:

  • Aveți grijă rezonabilă pentru sănătatea și securitatea dumneavoastră la locul de muncă. De asemenea, trebuie să aveți grijă rezonabilă pentru sănătatea și securitatea altor persoane care pot fi afectate de ceea ce faceți sau nu faceți;
  • Cooperați cu angajatorul dumneavoastră cu privire la orice acțiune pe care o întreprinde pentru a respecta prevederile legale în vigoare legate de protecția muncii. De exemplu, folosiți echipamentele de muncă și echipamentul individual de protecție în mod corespunzător, urmați politicile și procedurile de muncă în condiții de siguranță și participați la instruirile de protecția muncii organizate de angajator;
  • Nu interveniți intenționat sau nesăbuit la echipamentele de muncă și nu întrebuințați nimic greșit la locul de muncă; în felul acesta contribuiți la menținerea sănătății, securității și bunăstării dumneavoastră și a colegilor dumneavoastră.

Dorești o ofertă de servicii protecția muncii sau te putem ajuta cu mai multe informații? scrie-ne!